De ultieme gids om geld te verdienen met bloggen in 2022

De ultieme vrijheidsmachine....een blog bijhouden kan je vanaf elke plek in de wereld zo lang je maar over een laptop en internet beschikt.

Als je wilt leren hoe je geld kunt verdienen met bloggen, moet je de standaard adviezen die je hebt gelezen achterwege laten.

'Deskundige' bloggers geven je vaak algemene en goed bedoelde adviezen, zoals schrijven over je passies, consistent blijven, goede schrijfgewoonten ontwikkelen en geweldige artikelen schrijven. Over een paar jaar heb je eindelijk genoeg websiteverkeer om inkomsten te genereren met je blog.

Dankzij partnerprogramma's, Google AdSense, online cursussen, podcasting of de verkoop van digitale producten kan je geld verdienen met je blog.

De harde waarheid is dat het je geen jaren hoeft te kosten - er is gewoon veel slecht advies. Om zo snel mogelijk passief geld te verdienen met je blog, moet je gaan denken als een bedrijfsleider en systemen ontwikkelen om je blog op te schalen als een startup, niet als een hobby.

De droom van een passief inkomen en de mogelijkheid om online geld te verdienen terwijl je slaapt, wordt je verkocht, terwijl 95% van de bloggers nog steeds faalt. En toch zijn deze "experts" die meer dan 10 jaar geleden begonnen, de enigen die het meest profiteren van bloggen.

Dus ik begon deze blog in januari 2019 om mijn voortgang als gloednieuwe blogger bij te houden met alles wat ik heb geleerd in de startup-wereld. Dit is het eerste dat ik heb geleerd: je hoeft je minder te concentreren op schrijven en meer op het maken van systemen om je blog snel op te schalen. Onthoud dat je een bedrijfseigenaar bent, niet alleen een blogger.

Er zijn veel dingen die ik wou dat ik wist voordat ik aan mijn blog begon. Ik hoop dat dit bericht je helpt om nieuwe ideeën op te doen.

Deze gids behandelt SEO, trefwoordonderzoek, contentmarketing, WordPress en affiliate marketing, zodat je dit jaar meer geld kunt verdienen met bloggen.

Hoe je geld kunt verdienen met bloggen in 2022.

Voor alles moet je leren hoe je met een blog van start gaat. De eerste stap is het verkrijgen van webhosting en een domeinnaam. Ik raad Transip aan omdat het de # 1 aanbevolen host is door WordPress en meer dan genoeg functies heeft om alles te doen dat in deze handleiding wordt beschreven.

Je kunt met Transip aan de slag voor € 2,95 / maand (63% korting) via deze link. Dit artikel gaat helemaal over geld verdienen dit jaar - ik zal je geen vage lijst met opties geven, zoals affiliate marketing, gesponsorde berichten, online cursussen of advertenties.

In plaats daarvan richten we ons op het opschalen van uw blog als een startup door je niche te kiezen, je inhoud te produceren en inkomsten te genereren met je blog om binnen 60 dagen € 1.000 per maand te verdienen.

Laten we je nieuwe blog inrichten als een startende ondernemer.

Inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents

    Kies de niche van je blog op basis van vraag en aanbod, niet op basis van enkel je passie.

     

    Er is een reden dat 95% van de bloggers faalt, en dat is niet waarom je in eerste instantie denkt. De huidige mythe is dat bloggers falen omdat ze niet "gepassioneerd genoeg" zijn.

    Google 'waarom bloggers falen', en je krijgt hetzelfde antwoord uit het eerste resultaat: bloggers falen omdat ze niet gepassioneerd genoeg zijn.

    Ik wil dit idee ontkrachten.

    De echte reden waarom bloggers falen, is dezelfde reden dat elk bedrijf faalt: het is niet winstgevend.

    Neem bijvoorbeeld mijn passies. Ik ben gepassioneerd over voetbal, auto's, mijn kinderen en tuinieren.

    Als ik echter een eindeloze hoeveelheid blogposts over een van deze onderwerpen zou schrijven zonder geld te verdienen, zou ik 100% van de tijd verspillen.

    Bovendien beweren sommige bloggers: "Ik doe het niet voor het geld" of: "Het is maar een hobby." Hobbybloggers zijn gewoon nieuwe bloggers die nog niet weten hoe ze geld moeten verdienen.

    Op elk creatief digitaal gebied - of het nu gaat om ontwerp, webontwikkeling, fotografie, copywriting of videobewerking - zijn er beginners en experts. En aangezien de meeste bloggers als beginners beginnen door over een passie te schrijven en later al het andere proberen uit te zoeken, zijn ze gedoemd te mislukken.

    En tuurlijk zijn er altijd weer uitzonderingen. Maar dan blijkt de passie toevallig zich toevallig te bevinden in een markt waar veel vraag naar is en er wat te verdienen valt.

    Een tof voorbeeld hiervan is het verhaal van Robbert. Hij had een passie voor reizen en is echt van hobby naar een blog gegroeid waar die van kan leven. Over dat verhaal heeft hij overigens weer een blog geschreven en
    die kan je hier lezen als je dat interessant vind.

    Enfin resumé een passie is leuk. Maar als die zich niet in een markt bevind waar geen vraag en aanbod is dan zal je geld verdienen met je blog een utopie blijven wat mij betreft.

    Bloggers falen niet vanwege een gebrek aan passie (ze hebben dat in overvloed). Bloggers mislukken omdat ze niet kunnen overstappen van blogger naar bedrijfseigenaar.

    Dus kiezen ze een niet-lucratieve niche die zich richt op een verkeerd publiek.

    Nieuwe bloggers vergeten netwerken en verbindingen in hun strategisch voordeel te gebruiken. En ze hebben niet genoeg marktvraag om het verkeer op te schalen.

    Ik wil dat je slaagt. Voordat u uw blog lanceert, is het cruciaal om je niche te kiezen, niet op basis van passies, maar op  basis van drie zakelijke factoren: budgetpotentieel voor publiek, professionele invloed en marktvraag. 

     

     

    Het Advertentie budget van je potentiële doelgroep.

    Om een ​​waardevol product op je blog aan te bieden, moet je een pijnpunt voor je publiek oplossen. Dat is duidelijk.

    Als blogger moet je de uitdagingen van je publiek goed begrijpen, zodat je de meest gewilde oplossing kunt bieden.

    Begin door te kijken naar niches waar je zelf tot de doelgroep behoort. Zo komt je kennis sneller naar voren in je blog.

    Maar denk niet dat je, nadat je zover bent gekomen, een algemene lijst van 100 niches moet openen en die op die manier moet verfijnen. Aquarellen? K-Pop? Reizen? Succes daarmee.

    Wat is de belangrijkste factor nummer 1 bij het kiezen van de niche van je blog?

    Hoeveel je publiek bereid is te besteden.

    Het is zo simpel.

    Laten we het opsplitsen.

    Stel dat je in dit voorbeeld van plan bent een blog te beginnen in de niche van interieurontwerp.

    Je blogonderwerpen kunnen verschillende lezers aantrekken. Bezoekers kunnen onder meer professionele interieurontwerpers, studenten van universiteitsontwerp en zelfs thuisblijvende moeders zijn die de nieuwste inspiratie voor huisdecoratie willen.

    Om geld te verdienen met deze niche, zou je een nieuwe blog kunnen maken en je lezers door de verkooptrechter leiden:

    Ten eerste zou je inhoud maken om een ​​publiek aan te trekken
    Vervolgens zou je een ‘freebie’ voor je huis ontwerpen om e-mailaanmeldingen te krijgen
    Vervolgens kun je affiliate marketing gebruiken om huisdecoratiemerken te promoten
    Ten slotte zou je je e-mailabonnees een online cursus van € 297 (met een geld-terug-garantie) aanbieden over 10 deskundige interieurontwerptips voor het perfecte huis

    Er is niets mis met deze aanpak - dit is meestal wat de meeste bloggers doen, en het kan zeker wat passief inkomen verdienen na een paar jaar van het opbouwen van je publiek.

    Maar is het een lucratief publiek? Thuisblijvende moeders, studenten en een paar professionals met een gemiddeld salaris?

    Hier is het geheim.....

    Door slechts één woord in je niche te veranderen, kunt je het inkomstenpotentieel van je blog met 200x vergroten.

    Het enige dat u hoeft te doen, is 'interieurontwerp' wijzigen in 'winkelontwerp'.

    Laat het me uitleggen.

    Door een B2B-component toe te voegen, heb je zojuist je publiek verschoven van individuen naar bedrijven en heb je het inkomstenpotentieel van je blog met 200x vergroot.

    Denk er op deze manier over na. Als je aan grote bedrijven verkoopt in plaats van aan particulieren, verdien je om twee redenen meer geld. De eerste is dat ze meer geld beschikbaar hebben. Ten tweede komt het geld niet uit hun eigen zak.

    Het mooie van deze aanpak is dat je bloglancering, contentstrategie en verkooptrechter bijna hetzelfde zijn voor zowel de B2C-niches "interieur ontwerp" als B2B "winkel ontwerp".

    Hier is het goede deel: terwijl het genereren van inkomsten met B2C 'interieur ontwerp' stopte bij een koers van € 297 houdt het bij de niche van B2B 'winkel ontwerp' daar niet op.

    Nadat u uw professionele merk heeft opgebouwd, wordt je bekend als een B2B-ontwerpexpert. Door deze invloed kan je prijs springen van een € 20 commissie of een cursus van € 297 - naar een terugkerende consultancy dienst van € 2.000 per maand.

    Het is niet voldoende om de pijnpunten van je publiek te begrijpen.

    Om 200x je inkomstenpotentieel te hebben, moet je publiek zich in een lucratieve B2B-niche bevinden en maandelijks terugkerend betalen.

    Kort samengevat: bij het kiezen van je niche, in plaats van je zorgen te maken over uw passies en duizenden passieve, laagwaardige sitebezoekers te krijgen, kunt je je beter concentreren op het binnen halen van 2 a 3 goed betalende klanten.

    Met deze aanpak hoop ik dat je begint te begrijpen waarom ik echt geloof dat je binnen 60 dagen € 2.000 per maand kunt verdienen met een nieuwe blog.

     

     

    Gebruik je professionele achtergrond om de niche van uw blog te kiezen.

    Nadat je een lucratief publiek hebt gevonden om waarde aan te bieden, is de volgende stap het ontdekken van de strategische voordelen die je mogelijk hebt ten opzichte van anderen.

    Vraag jezelf: Wat is mijn huidige professionele ervaring? Welke connecties heb ik in mijn branche? Kan ik deze ervaring gebruiken om een ​​winstgevende blog te maken?

    Als ik een website in Nederland zou mogen noemen om een ​​gast blog artikel voor te schrijven, wie zou me dan vanaf het begin serieus nemen?

    Om een ​​echt succesvolle blog op te bouwen, moet je eerst invloed opbouwen. En om autoriteit op te bouwen, moet je buiten je comfortzone treden en uw connecties, professionele ervaring en alles tot uw beschikking als nooit tevoren gebruiken.

    Je zult ook veel netwerken om nieuwe contacten te leggen. Netwerken omvat het opbouwen van relaties, zodat je gasten artikelen mag schrijven op gezaghebbende sites in je niche.

    Deze berichten geven je relevante, hoge domein autoriteit en backlinks voor SEO, wat nog steeds een van de beste manieren is om te stijgen in de Google-zoekresultaten.

    En als je net begint, heb je misschien niet veel connecties of gepubliceerde inhoud. Je zou kunnen zeggen: "Waarom zou iemand mij in de spotlight zetten?"

    Het helpt enorm om je achtergrond te gebruiken. Als je bijvoorbeeld een fotograaf bent, heb je misschien een klantenbestand, contacten van lokale bijeenkomsten en ken je zelfs fotografie-beïnvloeders die je in het verleden hebt ontmoet. Als je deze contacten in de toekomst kunt gebruiken, kan je de groei van je blog versnellen.

     

     

     

    Je niche heeft vraag en aanbod nodig.

    Voordat je aan de slag gaat, moet je wat onderzoek doen en kijken of mensen zoeken naar de onderwerpen waarover je wilt schrijven - en er kunnen inkomsten mee worden gegenereerd.

    De twee belangrijkste typen zoekwoorden waarmee inkomsten kunnen worden gegenereerd, zijn 'beste' overzichten en handleidingen.

    Deze twee hoofdtypen zoekwoorden hebben het meeste inkomstenpotentieel voor affiliate marketing.

    Bijvoorbeeld in het geval van de "beste" overzichten:

    Bij reizen kan dit 'beste reisverzekering' of 'beste reisrugzak' zijn.
    In de financiële wereld kunnen het 'beste spaarrekeningen' of 'goedkoopste beleggings dienstverleners.
    In de technologie zou het de 'beste televisie' of 'beste foto camera' kunnen zijn.

    Wanneer mensen op zoek zijn naar het 'beste' iets, zijn ze op zoek naar gidsen die producten aanbevelen die zijn geschreven door bloggers. De meeste hiervan hebben goede partnerprogramma's waarmee je een commissie ontvangt door deze producten te promoten.

    In het geval van handleidingen kunnen dit zijn:

    In marketing, hoe je een website maakt.
    In lifestyle, hoe je een keuken inricht
    In gezondheid, hoe je van vermoeidheid af komt.

    Deze handleidingen zijn tutorials met een lange vorm, boordevol inhoud van hoge kwaliteit. Deze zijn ook goed voor het toevoegen van links naar je andere blog artikelen.

    Zodra je de invloed en passies begrijpt, neem je de door jouw gekozen niche en bedenk je de top 10 zoekwoorden die je kunt targetten.

    Gebruik vervolgens een hulpprogramma voor zoekwoordonderzoek zoals  Google Keyword Planner, SEMRush of Ahrefs en voer je zoekwoorden in.

    Hier zijn enkele strategieën om in gedachten te houden als het gaat om zoekwoordonderzoek.

    Als je top 5 zoekwoorden een zoekvolume hebben van minimaal 250, geeft dit aan dat er interesse is voor deze onderwerpen. Hier is een voorbeeld van mijn zoekwoord in dit blog artikel:

    geld verdienen met bloggen

    Kijk daarna naar de moeilijkheidsgraad van het trefwoord. De concurrente is laag, gemiddeld of hoog.

    Als de zoekwoorden bij de kolom concurrentie ''hoog'' hebben, is de concurrentie mogelijk te hevig om op de eerste pagina in Google te komen.

    Richt je op zoekwoorden met meer dan 250 maandelijkse zoekopdrachten en een concurrentie graad van laag of gemiddeld, zodat je mogelijk meer verkeer kunt krijgen met minder concurrentie.

    Een andere manier om de concurrentie te bekijken, is door een SEO-tool zoals Ahrefs te gebruiken om de gegevens van de zoekresultaten van zoekmachines (SERP) te bekijken. Zoek in het bijzonder naar de Domain Rating (DR) van de resultaten van de eerste pagina en de SERP-positie geschiedenis.

    Als de top 10-resultaten allemaal een DR van meer dan 70 hebben, komt je nieuwe blog met een DR van 0 niet op pagina één en krijgt je dus geen verkeer.

    Als je echter op pagina één een website met een DR onder de 50 ziet, is dat een goede indicatie dat je ze na verloop van tijd kunt overtreffen met hoogwaardige inhoud.

    Nog even een aandachtspunt, als de SERP-positiegeschiedenis de afgelopen zes maanden niet is verschoven, betekent dit dat de posities # 1 - 5 op dezelfde plek zijn gebleven. In deze gevallen kan de concurrentie te intens zijn voor dat zoekwoord.

    Samengevat: wanneer je onderzoek doet naar de marktvraag van je blog, moet je onderwerpen kiezen met zoekwoorden die:

    250+ maandelijkse zoekopdrachten hebben
    Een concurrentie graad van laag of gemiddeld
    De eerste pagina van Google heeft minstens één site met een DR onder de 50
    Een SERP-positiegeschiedenis die onlangs is gewijzigd.

    Kortom, concentreer je minder op schrijven en meer op zoekwoordonderzoek - elk blogbericht moet op één zoekwoord zijn gericht.

    Zorg ervoor dat je een niche kiest op basis van het budgetpotentieel van het publiek, professionele invloed en controleer of er voldoende vraag en aanbod is.

    Zoek een publiek waarvan je deel uitmaakt zodat je weer wat hun uitdagingen zijn. Breng dat publiek op een hoger niveau om ervoor te zorgen dat er een B2B-component is die 200x je inkomstenpotentieel oplevert.

    Maak gebruik van je netwerk, werkervaring en al het andere dat tot uw beschikking staat. En zorg ervoor dat je niche marktvraag heeft.

    Omdat passie uiteindelijk geen geld oplevert; geld creëert passie.

    Klaar om te beginnen? Probeer Transip voor € 2,95 / maand (63% korting) met mijn link.

    Focus je op content creatie en stop met het schrijven van teveel artikelen.

    Wat als ik je zou vertellen dat de eerste 60 dagen van je blog niets met je blog te maken heeft en je geen enkel woord schrijft?

    Wat als het geheim van bloggen niet het bloggen zelf is?

    Wat als alles wat je leert over het laten groeien van een nieuwe blog je groei heeft beperkt?

    Onthoud: je bent een bedrijfseigenaar, niet alleen een blogger.

    Van dag 0 tot 60 zou je je energie niet moeten besteden aan het schrijven van eerste concepten. Ik weiger te praten over hoe je over je passies moet schrijven, een redactiekalender moet volgen, schrijfgewoonten, consistentie in het schrijven (of wat dan ook over schrijven).

    In plaats daarvan gaan we je blog opschalen als een startup en sneller geloofwaardigheid opbouwen in je niche.

    Een goede manier om dat te doen, is door hulp te krijgen bij het schrijven. In plaats van elke eerste versie zelf te schrijven, kunt je een service als Sitedeals gebruiken om freelance schrijvers te vinden. Er zijn tal van schrijvers die blog artikel schrijf diensten aanbieden, zodat je zelf tijd kunt besteden aan het bewerken, publiceren en het bouwen van links.

    Over het algemeen zijn er vijf hoofdcomponenten in dit proces:

    Bereik
    Gast artikelen
    Uitbesteden
    Backlinks
    Herhaling van boven geneoemde

    Als je een blogger bent die zich wil concentreren op schrijven, consistentie, passie en gewoontes, kun je hier stoppen met lezen.

    Maar als je een van de gelijkgestemde mensen bent die zijn of haar blog serieus wil laten groeien als een bedrijfseigenaar (en niet als een hobbyblogger), laten we dan beginnen om geld te gaan verdienen met je blog.

    Relaties zijn de fundering van je blog

    Voordat u relaties gaat opbouwen met andere bloggers en influencers in je niche, moet je één centraal thema begrijpen. Je moet anderen waarde bieden. Begin niet met het opbouwen van een relatie door alleen maar te denken aan wat JIJ uit de deal kunt halen.

    Ten eerste moet je je concentreren op de voordelen die je anderen geeft. Vraag jezelf af welke waarde lever ik in de relatie op? Kan je inhoud leveren omdat je expertise overeenkomt met de interesses van hun publiek?

    Heeft hun blog momenteel inhoud nodig om hun redactiekalender te vullen? Kun je linkbuilding voor hen gebruiken in andere gastposts die je schrijft? Is er een onderwerp waar je goed thuis in bent en dat niet op hun blog staat?

    De eerste stap bij het pitchen is begrijpen wat jouw waarde is en wat je kunt doen om te helpen. Deze informatie is van vitaal belang in je eerste strategie voor e-mailverkeer. Maak eerst een gerichte lijst met sites. Als je eenmaal begrijpt welke waarde je kunt bieden, is het tijd om je blog-netwerk-lijst samen te stellen.

    Deze lijst moet een eenvoudige spreadsheet zijn met vijf kolommen: website, naam, e-mailadres, status, enz. Om te beginnen met het vullen van uw spreadsheet, zoek je de maandelijkse sitebezoekers van de doelblog en Domain Authority (DA) op door hun URL in een SEO-tool zoals Ahrefs in te vullen.

    Streef naar blogs met een domeinautoriteit van 30+. Onthoud dat hoe hoger de DA, hoe sterker het partnerschapspotentieel en hoe meer SEO-impact je van de relatie zult hebben.

    Om tijd te besparen tijdens je zoektocht, zoek je een artikel zoals dit met de beste blogs en websites die gastberichten accepteren, met Domain Authority-scores.

    Zodra je je lijst met blogs hebt verkleind op basis van de bovenstaande criteria, is het tijd om de juiste persoon te vinden om contact op te nemen.

    Gebruik eerst LinkedIn. Begin met het filteren van uw zoekresultaten op de bedrijfspagina van de blog en zoek vervolgens binnen het bedrijf naar mensen door termen te gebruiken als: ‘Content Manager’, ‘SEO Manager’, ‘Editor’ of gewoon ‘Redactie’.

    Nadat je 2-3 potentiële contacten hebt gevonden, maak je contact met hen op LinkedIn. 2e graads LinkedIn-verbindingen zijn beter dan 3e - en als je een wederzijds contact hebt, nog beter.

    Besteed ook niet te veel tijd aan je bericht; je tekst wordt vaak bedolven of komt over als spam. Zodra je contact hebt opgenomen op LinkedIn, gebruikt dan bijvoorbeeld een e-mailtool zoals Hunter.io om de blog te scannen op e-mailadressen. Zelfs als je het exacte e-mailadres van de contactpersoon niet kunt vinden, toont Hunter.io uw e-mailstructuur, zoals voornaam@blog.nl of voornaam.achternaam@blog.nl. Voeg deze contactgegevens toe aan uw spreadsheet

    Start tegelijkertijd met netwerken het schrijven van gast artikelen op andere blogs.

    Waardevolle blogrelaties bieden inhoud en links. Zodra je een lijst met 50-100 potentiële contacten heb en je contact hebt opgenomen via LinkedIn, is het tijd om je e-mailbereik te vergroten. Je kan je gastblog strategie schalen door een e-mailsjabloon te gebruiken om de relatie te starten en tegelijkertijd te vragen om een ​​gast artikel te mogen plaatsen.

    Hier is een voorbeeldsjabloon die ik heb gebruikt: Beste (voornaam), Mijn naam is Tom en ik ben de (Titel) op (Blog).

    Ik neem contact met u op omdat ik (Uw Blog) geweldig vindt en geïnteresseerd ben om met jullie aan inhoud samen te werken.

    Ik ben benieuwd of: 1) U wilt deelnemen aan linkbuilding. Ik schrijf (X-X) gast artikelen per maand en zou graag naar uw site linken in mijn inhoud. 2) U staat gast artikelen toe op uw blog. Ik zou graag een bijdrage leveren aan je (geweldige? Informatieve? Nuttige?) Blog en kan een aantal ideeën voor onderwerpen pitchen waarvan ik denk dat je publiek het leuk zal vinden.

    Hier zijn enkele recente voorbeelden van mij: (Voorbeeld 1 URL) (Voorbeeld 2 URL) (Voorbeeld 3 URL) Laat het me weten als je geïnteresseerd bent en ik kijk ernaar uit om binnenkort van je te horen! Bedankt, Tom

    Dat is het. Door een gast artikel-e-mailsjabloon te gebruiken en te weten hoe je een e-mail begroeting start, bespaar je tijd en schaal je het proces door een relatie te beginnen en tegelijkertijd een gast artikel te pitchen. Zodra je contactpersoon op je e-mail reageert en zegt geïnteresseerd te zijn in een gastpost, moet je het perfecte onderwerp pitchen.

    Er zijn vier hoofdcriteria voor de perfecte pitch voor een gast artikel onderwerp: De inhoud staat nog niet op hun site. Als je een onderwerpidee hebt, ga dan naar Google en zoek naar "site: blog.com onderwerp" om hun blog te scannen om te zien of deze al bestaat.

    Je onderwerp- en doelzoekwoorden hebben SEO-waarde. Ga terug naar Ahrefs en voer de URL van de blog in. Bekijk welke organische zoekwoorden het meeste verkeer genereren om te zien of u gaten in de inhoud kunt vinden die u kunt opvullen.

    Het onderwerp past bij jouw expertise. Je moet intelligent over het onderwerp kunnen schrijven en de gastblog gebruiken om meer invloed in je niche op te bouwen. Het onderwerp komt overeen met de interesses van het publiek. Bekijk hun redactionele richtlijnen, kijk hoe ze hun blogposts schrijven en probeer de stijl van hun blog te evenaren.

    Zodra uw onderwerp is geaccepteerd, kan je naar de kern van je gastblog strategie gaan.

    Het belang van gast bloggen op andere websites.

    65% van de marketeers zegt dat linkbuilding de moeilijkste SEO-tactiek is om onder de knie te krijgen, maar het kan ook de meest lonende zijn. Daarom raad ik aan om een ​​blog te lanceren met 5 ‘pijlerposten’: lange, SEO-geoptimaliseerde artikelen die zijn gemaakt voor inkomende links.

    Voeg statistieken, infographics en casestudy's toe om het koppelen gemakkelijker te maken. Zelfs als mijn blog ouder wordt, streef ik er nog steeds naar om ten minste één gast artikel bij te dragen voor elke post die ik voor mijn blog schrijf.

    Onthoud dat wanneer je voor het eerst leert hoe u geld kunt verdienen met bloggen, je je meer moet concentreren op de zakelijke en relationele kant van de dingen en minder op schrijven.

    De kwaliteit van de inhoud van je gastberichten is echter belangrijk. Zorg ervoor dat je koppen, alineatekst en links naar je inhoud correct gebruikt. Volg de richtlijnen van het gast artikel op de voet en gebruik een van de beste grammaticacontrole-instrumenten als je de kwaliteit van je schrijven wilt verbeteren.

     

     

     

    Geld verdienen met bloggen op de juiste manier.

    Er zijn veel opties als het gaat om geld verdienen met bloggen - affiliate marketing, advertenties, online cursussen, een-op-een coaching, advies, gesponsorde berichten, verkoop van fysieke producten, enz. Sommige van deze inkomstenstromen vereisen meer bezoekers dan andere.

    Daarom is het essentieel om je toekomstige strategie voor het genereren van inkomsten te plannen met de juiste vormen van inkomsten genereren op de juiste momenten in de levenscyclus van je blog.

    Maak een tijdlijn waarin je de toekomstige inkomsten van je blog op schrijft.

    Als je bijvoorbeeld net een nieuwe reisblog hebt gemaakt, heeft het geen zin om overal op je site advertenties te plaatsen. Die tactieken vereisen honderdduizenden maandelijkse bezoekers om goed geld te verdienen.

    Evenzo moet je niet beginnen met affiliate marketing en in het begin ook niet overal een heleboel links proppen. Voor het genereren van inkomsten uit affiliate marketing kunnen ook duizenden bezoekers nodig zijn om een ​​enkele verkoop te doen.

    Ja, je kunt uiteindelijk een plek krijgen waar je "passief inkomen" genereert met affiliate marketing, cursussen, advertentie-inkomsten en digitale producten, maar dat kan jaren duren.

    Wat als je geld wilt gaan verdienen met je blog om binnen 3 maanden je baan op te zeggen?

    Het goede nieuws?

    De meest lucratieve vorm van inkomsten genereren met blogs kan vanaf dag 1 worden gebruikt en vereist niet veel verkeer.

    De perfecte tijdlijn voor het genereren van inkomsten met je blog is gericht op het maximaliseren van de inkomsten in elke fase van de groei van je blog.

    Er zijn vier verschillende aandachtsgebieden:

    1-90 dagen: hoogwaardig advies (0-1.000 sitebezoekers per maand)
    90-180 dagen: affiliate marketing (1.000-2.500 maandelijkse sitebezoekers)
    180-365 dagen: uw eerste online cursus (5.000+ maandelijkse sitebezoekers)
    365 dagen en daarna: cursuslidmaatschappen (meer dan 10.000 sitebezoekers per maand)

    Het lijkt misschien contra-intuïtief om met advies te beginnen als je een gloednieuwe blog bent zonder veel verkeer. Omdat je echter relaties opbouwt en je blog als een bedrijf behandelt, kan je vanaf de eerste dag goed betalende klanten binnenhalen.

    Dit artikel zal eerst focussen op dagen 1-90 en hoe je je high-end verkooptrechter kunt perfectioneren om vanaf het begin geld te verdienen met bloggen.

    Klaar om te beginnen? Probeer Transip voor € 2,95 / maand (63% korting) met mijn link.

    Maak een verkoop strategie voor je blog

    Je verkooptrechter bestaat uit 5 primaire gebieden die gebruikers naar je einddoel van een hoogwaardig adviesaanbod van € 3.000 + leiden. Naarmate je meer bezoekers trekt, kan je je concentreren op goedkopere aanbiedingen zoals online cursussen, gelieerde producten, gesponsorde berichten en digitale downloads. De meest lucratieve manier om geld te verdienen met een nieuwe blog is echter vanaf het begin met een duurder product.

    Het is een eenvoudige manier om de inkomsten te balanceren terwijl je meer bezoekers trekt. Hoe nieuwer je blog en hoe minder bezoekers je hebt, hoe hoger je prijs moet zijn om te compenseren:

    Laag verkeer x hoge prijs = veel verkeer x lage prijs

    Hier zijn de vijf stappen om potentiële klanten door uw verkooptrechter te leiden:

    Een gebruiker leest je bloginhoud van hoge kwaliteit met betrekking tot je hoogwaardige aanbieding
    Ze kiezen voor uw e-maillijst voor een "freebie" -aanbieding van één pagina
    Optioneel: voeg een goedkopere aanbieding toe van ongeveer € 50-200 om vertrouwen op te bouwen (we zullen dit later toevoegen)
    Je geautomatiseerde welkomst-e-mailserie vertelt een verhaal en leidt ze een pad af om een ​​ontmoeting met je te plannen.

    Ten slotte maken jouw ideale B2B-klanten een afspraak met je en betalen ze voor een hoogwaardige advies.

    Converbox-automatisering

    Voor een gloednieuwe blog heb je alleen je eerste vijf blogposts nodig, een 'freebie' van één pagina, een e-mailplatform en -lijst en een adviespagina.

    Ik herhaal het: je bent een bedrijfseigenaar, geen blogger.

    Denk eens aan al die lokale bedrijfswebsites die eruit zien alsof ze rechtstreeks uit 1996 komen - automonteurs, financiële diensten, onroerendgoedsites, enzovoort. Misschien hebben ze het geluk een paar honderd bezoeken per maand te krijgen. Maar hun website genereert inkomsten omdat ze een behoefte in de markt vervullen en een oplossing bieden met hoogwaardige diensten.

    Je blog moet een service hebben die vanaf de eerste dag in een behoefte in de markt voorziet.

    De eerste focus van je nieuwe blog is niet om een ​​heleboel blogposts te schrijven die niemand zal vinden. Concentreer je in plaats daarvan op het hebben van slechts vijf hoogwaardige pijlerposten, een adviespagina en een ingebouwde verkooptrechter. Je verkoopbereik doet de rest.

    Werk aan je goed betalende consultancy advies.

    Zoals we hebben besproken, moet je bij het kiezen van je niche een verkooptrechter hebben met als einddoel € 2.000 + omzet naar zakelijke klanten te converteren.

    Vanaf de eerste dag moet uw doel om geld te verdienen met bloggen meer bezoekers naar uw adviespagina leiden. Deze pagina moet zich in je hoofdnavigatie bevinden en zoekwoordonderzoek bevatten rond de termen die je goed betalende zakelijke klanten in Google typen.

    Zorg ervoor dat de pagina een professionele foto van jezelf heeft en dat mensen gemakkelijk contact met je kunnen opnemen.

    JE startpagina, Info-pagina en blogberichten moeten een strategische link naar je Consultancy-pagina hebben.

    Als je gastp artikelen schrijftt, moet je ook een link naar deze pagina toevoegen aan je gastauteur-bio.

    Hier is hoe de mijne eruit ziet met vetgedrukte links: Tom Rijs is een contentmarketingconsulent en blogger. 

     

     

    Gebruik de magische e-mail lijst opt in formule.

    Bij het bouwen van uw verkooptrechter moet je e-mailmarketingsoftware gebruiken in combinatie met een on-site opt-in-tool voor e-mail om de meeste e-mailabonnees te genereren.

    Wat is de magische formule?

    Convertbox + Enormail

    Convertbox is de beste e-mailmarketingtool voor bloggers.

    Het is geweldig om een ​​paar belangrijke redenen:

    Je kunt geavanceerde e-mailreeksen maken op basis van verschillende siteacties om uw trechters te personaliseren.

    Opmerking: 59% van de klanten zegt dat personalisatie hun winkelbeslissing beïnvloedt
    Vervolgens kun je druppel campagnes maken en reeksen aan elkaar koppelen op basis van acties in e-mails.

    Ten slotte is het perfect voor bloggers omdat hun e-mails er professioneel uitzien en geen irritante branding hebben zoals bij MailChimp en andere platforms.

    Enormail-automatisering

    Onthoud dat eenvoudige tekst-e-mails de meeste inkomsten voor je blog zullen genereren. Maak je geen zorgen over mooie ontwerpkenmerken, het toevoegen van je logo of een heleboel afbeeldingen.

    Denk er over na. Als een verkoopmedewerker een deal van € 3.000 zou proberen te sluiten, wat voor soort e-mail zouden ze dan sturen? Het zou een op tekst gebaseerde e-mail zijn die is gebaseerd op een gezonde relatie, niet een onpersoonlijke, opgemaakte marketing-e-mail.

    In combinatie met het e-mailplatform is Convertbox de beste e-mailopt-in-tool die er is. Het is een WordPress-plug-in die u eenvoudig kunt integreren met uw blog (en Enormail) om meer e-mailabonnees te genereren.

    Met Convertbox maakt je verschillende soorten opt-ins, waaronder pop-ups met exit-intentie, opt-ins in de zijbalk en zelfs formulieren in uw blogposts zelf. Ik heb één exit-intent pop-up, één zijbalk opt-in, één op specifieke pagina's en één aan het einde van blogposts.

    Convertbox-campagne

    Met deze opt-in-typen voor e-mail op uw blog maximaliseer je het aantal potentiële bezoekers dat je e-mailtrechter binnenkomt en converteert je je bezoekers naar klanten.

    Focus op affiliate marketing

    Affiliate marketing is mijn absoluut favoriete vorm van het genereren van inkomsten met blogs.

    Als je naar alle meest winstgevende blogs kijkt, zijn ze vrijwel allemaal geweldig in affiliate marketing.

    En om een ​​succesvolle partner te zijn, moet je rangen voor zoekwoorden op Google en bemiddelen bij aankoopbeslissingen. Het ziet er ongeveer zo uit:

    Google => Jouw blog => Aankoop.

    Verward? Laten we een paar voorbeelden bekijken.

    Cheaptickets is een enorme speler in de reis industrie Wanneer je Googled op 'vloegtocket amerika' gebruikt, ziet je ze altijd bovenaan of bovenaan de SERP's:

     

    geld verdienen met bloggen affiliate

    Wanneer je op hun link klikt en hun site bezoekt, bieden ze een lijst met de beste opties, met gelieerde links om de vliegtickets te kopen.

    Er zijn verschillende aanbiedingen op de pagina voor tickets naar diverse bestmmingen in Amerika, met daaronder een blok geoptimaliseerde inhoud om hun SEO te maximaliseren.

    Wanneer een gebruiker besluit om een vliegticket te kopen, krijgt Cheaptickets een commissie voor elke verkoop.

    Laten we naar een ander voorbeeld kijken.

    Wat als ik zoek naar 'beste laptops'?

     

    Beste laptops Google Zoeken:

    We zien TechRadar en Coolblue gevolgd door Tweakers in de eerste en tweede positie  - de 2 blogs en slechts één webwinkel.

    Nogmaals, als een lezer op de "Bekijken bij BCC" -knop klikt, wordt hij doorgestuurd naar de productpagina op BCC via een gelieerde link, waardoor Techrader een commissie krijgt bij elke verkoop. Bij Tweakers werkt het idem dito.

    Is je iets interessants opgevallen toen we deze Google-zoekopdrachten uitvoerden?

    Er was slechts één echt bedrijf dat het product voor deze termen zelf verkoopt en dat is Coolblue. Ofwel de blogs domineren de zoekresultaten!

    Waarom is dat?

    Wanneer mensen met zoekopdrachten naar "beste" producten zoeken, willen ze uitgebreide recensieberichten, geen productpagina's.

    Ze zijn nog niet klaar om te kopen. Ze willen een uitgebreide recensie lezen waarin de verschillende opties worden vergeleken.

    Dit is hoe blogs geld verdienen. Het zijn bemiddelaars voor zoekintenties. Ze halen bezoekers binnen via zoekmachines, geven advies en zorgen ervoor dat mensen op affiliate links klikken.

    Het is zo simpel.

    Dus hoe begin je eraan?

    Je moet beginnen met het schrijven van blogposts die van transactionele aard zijn.

    Onthoud dat je als blog een bemiddelaar bent. Je moet inhoud verzamelen waarmee je geld kunt verdienen en aankopen kunt stimuleren, geen doelloze informatieve artikelen waarmee je geen inkomsten kunt genereren.

     

     

    Hoeveel geld kan ik verdienen met bloggen?

    Bloggers verdienen op allerlei manieren geld. Succesvolle bloggers kunnen meer dan 7 cijfers per jaar verdienen, terwijl andere bloggers misschien helemaal geen inkomen genereren. Een doel waarvoor veel bloggers gaan , is € 1.000 / maand aan terugkerend inkomen binnen een jaar.

    Laten we dus beginnen met het genereren van inkomsten met je blog.

    Je hebtde niche van je blog gekozen, je inhoud uitbesteed en de tijdlijn voor het genereren van inkomsten met je blog gepland. Het is tijd om te ontdekken hoeveel geld je in 90 dagen kunt verdienen met bloggen.

    Voordat u dit plan aanpakt, heeft je het volgende nodig:

    Een WordPress-blog - zorg ervoor dat u aan de slag gaat met Transip.

    Vijf pijler blogposts die u wilt promoten.

    Alle webpagina's zijn compleet: Info-pagina, Start hier-pagina, Contactpagina, Adviespagina, Bronnenpagina, E-mailaanmeldingspagina, enz.

    E-mailmarketingsoftware ingesteld met opt-ins in je zijbalk, in blogposts en als iemand je pagina wilt verlaten.
    Een actieve e-mailverkooptrechter met een welkomstmailserie - met behulp van ConvertKit en Enormail.
    Een schrijver of freelancer voor contentmarketing die klaar staat om je te helpen met je gast artikelen.

    Zodra je deze hebt gemaakt en je blog start, kan je een 90-dagen plan voor het genereren van inkomsten met blogs maken.

    Je zult merken dat dit plan om geld te verdienen met bloggen voor bijna 100% uit bereik bestaat.

    Omdat je de originele inhoud, verkooptrechter en blogposts hebt gepubliceerd, maximaliseer je de impact door relaties op te bouwen en backlinks te krijgen.

    De belangrijkste outreach-doelen zijn onder meer influencer-relaties, je professionele netwerk, je hoogwaardige klant en blog community's.

    Het is tijd om je blog als een startup in 90 dagen te schalen.

    Laten we wat echt, levensveranderend geld verdienen met bloggen!

    Week 1

    Doelen: begin met het bereiken van influencers, zorg dat vijf gastpostonderwerpen worden goedgekeurd, verkrijg professionele contacten op het tweede niveau, word lid van communities op een blogplatform.

    Tactiek:

    Relaties met beïnvloeder
    Maak de spreadsheetlijst met 100 sites met hoge DA waarmee u wilt samenwerken
    Vind contactgegevens en e-mailadressen van de juiste contacten
    Begin LinkedIn-outreach met een sjabloon
    Begin e-mailbereik met een sjabloon
    Laat vijf gastpostonderwerpen goedkeuren
    Laat een inhoudsteam beginnen met schrijven en voeg uw links / target influencer-links toe
    Professioneel netwerk
    Ontvang een lijst met contacten op het tweede niveau in uw niche van uw netwerk
    Neem contact met ze op, vertel ze over je blog en bedenk manieren waarop je ze waarde kunt bieden
    Geavanceerde B2B-klantpersona's
    Stel een lijst samen van 50 ideale B2B-klantpersonages voor uw hoogwaardige adviesdiensten
    Word lid van bloggemeenschappen
    Word lid van gemeenschappen op blogplatforms, Facebook, LinkedIn, lokale bijeenkomsten

    Weken 2-3

    Doelen: Zorg dat de eerste twee gastposts worden gepubliceerd, word goedgekeurd om nog vijf gastposts bij te dragen, bereik high-end B2B-klantpersonages.

    Tactiek:

    Relaties met beïnvloeder
    Zorg ervoor dat de eerste twee gastposts onder uw naam worden gepubliceerd
    Blijf outreachen en word geaccepteerd om nog vijf gastposts bij te dragen
    Bereik de doelgroep van influencers waarnaar u in uw twee gepubliceerde berichten hebt gelinkt
    Professioneel netwerk
    Maak kennis met contacten op het tweede niveau waarmee u kennismaakt, kijk hoe u waarde kunt bieden
    Geavanceerde B2B-klantpersona's
    Bereik een lijst van 50 ideale B2B-klantpersonages om te vragen naar zaken en pijnpunten
    Bloggen communities
    Reik uit in uw niche, stel uzelf voor en kijk hoe u waarde kunt bieden

    Week 4

    Doelen: contact leggen met high-end B2B-klantpersonages, twee extra gastberichten publiceren, een linknetwerk starten.

    Tactiek:

    Relaties met beïnvloeder
    Krijg nog twee gastposts gepubliceerd (4 gepubliceerd, 6 in uitvoering)
    Deel berichten op sociale media en met netwerk
    Bereik de influencers waarnaar je hebt gelinkt in gastposts
    Maak gebruik van de huidige influencer-relaties om een ​​linkbuilding-netwerk te creëren
    Geavanceerde B2B-klantpersona's
    Volg uw lijst op en bied aan om een ​​afspraak te maken
    Ontmoet en oefen vier verkoopvergaderingen met uw high-end B2B-klantpersonages

    Om samen te vatten hoe ik wil dat je denkt over hoe je geld kunt verdienen met bloggen, bekijk het als volgt:

    Om € 10.000 aan maandelijkse terugkerende inkomsten met je blog te verdienen, moet je:

    A. Verkoop elke maand 200 affiliate marketingproducten voor € 50 per verkoop.
    Of B. 3-4 high-end consultancy deals sluiten.

    Welke is gemakkelijker? De optie voor affiliate marketing kan 25.000-50.000 + maandelijkse sitebezoekers vereisen; de adviesoptie vereist slechts een beetje expertise en een verkooptrechter.

    Klaar om geld te verdienen met bloggen? Probeer Transip voor € 2,95 / maand (63% korting) met mijn link.

    Veelgestelde vragen over geld verdienen met bloggen.

    Kun je de kost verdienen met bloggen?

    Ja, je kunt absoluut de kost verdienen met bloggen en het kan erg lucratief zijn. De harde waarheid is echter dat de overgrote meerderheid van bloggers niet genoeg geld verdient om in hun levensonderhoud te voorzien.

    Hoe verdienen beginnende bloggers geld?

    Als je net begint, kan het even duren voordat je een inkomen begint op te bouwen. In het begin zouden bloggers advies- en coaching diensten moeten aanbieden om in ruil voor hun tijd een hoger inkomen te verdienen.

    Aangezien het bezoekersaantal in het begin laag is, is het verstandig om van die bezoekers klanten te maken met een duurder aanbod voor advies werkzaamheden.

    Nadat je een stabiel adviesinkomen hebt ontvangen en het aantal bezoekers toeneemt, kunnen bloggers gelieerde links, digitale producten en advertenties aan hun blog toevoegen.

    Hoeveel geld verdienen bloggers?

    De hoeveelheid geld die bloggers verdienen, varieert sterk. Volgens een ProBlogger-rapport worden de inkomsten per maand als volgt uitgesplitst:

    1. Bijna 38% van de bloggers verdient minder dan € 10.
    2. 10% van de bloggers verdient tussen de € 10 en € 99.
    3. 17% van de bloggers verdient tussen € 100 en € 499.
    4. 7% verdient tussen € 500 en € 999.
    5. 9% verdient tussen € 1.000 en € 9.999.
    6. 4% verdient € 10.000 of meer.

    Betalen bloggers belasting?

    Ja, bloggers moeten belasting betalen over hun inkomen, ongeacht of je dit als particulier of een eenmanszaak doet.

    Als je bijvoorbeeld producten op je blog verkoopt, dien je over de commissies belasting te betalen. Bij de meeste affiliate aanbieders krijg je netjes aan maandelijkse factuur die je in een boekhoudprogramma kunt verwerken voor de aangifte.

    Ongeacht uw type entiteit, ik raad je aan boekhoudsoftware te gebruiken en je boekhouding goed bijhouden voor het belastingseizoen.

    Samenvatting.

    Door je niche te selecteren op basis van marktfactoren en B2B-componenten, heb je 200x het inkomstenpotentieel van je blog.

    Door je contentstrategie op te schalen, doorlopende SEO-siteaudits uit te voeren en aspecten van je schrijfproces uit te besteden, krijgt je 200x je backlink-acquisitie en Domain Authority (DA).

    Tot slot, door vanaf dag 1 de juiste high-end strategieën voor het genereren van inkomsten te kiezen, kun je als blogger levensveranderend geld verdienen binnen 60 dagen, niet binnen vijf jaar.

    Door deze tactieken te gebruiken in het eerste jaar van mijn nieuwe blog, begon ik € 2k/ maand te verdienen in maand 6, kreeg ik honderden backlinks van meer dan 200 nieuwe verwijzende domeinen, verhoogde ik mijn Domain Rating en mijn verkeer van 0 naar 25.000+ lezers /maand.

     

     

    Plaats een reactie